End of Season Sale extra 20% off sale offer valid between 02/23/2017 at 12:00 AM EST and 03/05/2017 at 11:59 PM EST or while supplies last at www.ninewest.com only. Offer valid on select styles only. Discount at checkout. Final Sale items cannot be returned or exchanged. Cannot be combined with any other coupon or discount offer. May be combined with any online shipping offer. Offer not valid at Nine West stores, department stores or independent retailers. Not valid on previous purchases or for purchase of gift cards. Regular prices are offering prices and may not be based on actual sales. Some original prices may not have been in effect for the past 90 days or in all areas. Intermediate markdowns may have been taken. Not redeemable for cash or store credit. We reserve the right to terminate this offer if it becomes technically compromised in any way.
Home/ Shoes/ Boots & Booties
Previous Product
73 / 92
Next Product
Sidekik Sneaker Booties

Sidekik Sneaker Booties

23287366
Adult Footwear
Style Code: SIDEKIK50
?
X
Regular prices are offering prices and may not be based on actual sales. Some original prices may not have been in effect for the past 90 days or in all areas. Intermediate markdowns may have been taken.
extra 20% off sale at checkout
Color:
 
 
TAUPE FABRICBLACK FABRIC
Size:
SIZE GUIDE
 
66.577.588.599.51010.51112
Width:
 
M
Select Quantity:
add to bag
Add to Closet
 
Details
-
Padded insole for all-day comfort Fabric upper and 1" rubber sole Imported Style Code: SIDEKIK50
Description
+
Find in Store
+
Shipping & Returns
+
Reviews
Questions & Answers

REVIEW SNAPSHOT®

by PowerReviews
 
2.4

(based on 12 reviews)

Ratings Distribution

  • 5 Stars

     

    (1)

  • 4 Stars

     

    (1)

  • 3 Stars

     

    (3)

  • 2 Stars

     

    (4)

  • 1 Stars

     

    (3)

Pros

No Pros

Cons

No Cons

Best Uses

No Best Uses
    • Quality:
    • Poor

       

      58% 

      (7 reviews)

      Good

       

      Excellent

       
    • Value:
    • Poor

       

      58% 

      (7 reviews)

      Good

       

      Excellent

       
    • Delivery:
    • Slower Than Expected

       

      On Time

       

      100% 

      (8 reviews)

      Faster Than Expected

       
    • Age:
    • 35 to 44 (7)

Most Liked Positive Review

 

Nice and Warm shoes ....but zipper doesn't remain close

The product is Good . the quality is good too. Keep your feet warm . the only problem one zipper remain always open. Defect zipper.

The product is Good . the quality is good too. Keep your feet warm . the only problem one zipper remain always open. Defect zipper.

VS

Most Liked Negative Review

 

Zipper does not stay closed

These shoes look nice and are comfortable but they do not stay zipped. I'm constantly rezipping them, and they don't look good unzipped. The design (or zipper size/weight ) is not very...Read complete review

These shoes look nice and are comfortable but they do not stay zipped. I'm constantly rezipping them, and they don't look good unzipped. The design (or zipper size/weight ) is not very good. I wish I could return but I've worn them twice. The second time was thinking maybe they would stay zipped if they were a little more broken in. I do not recommend.

Reviewed by 12 customers

Displaying reviews 1-10

Back to top

Previous | Next »

(5 of 5 customers found this review helpful)

 
5.0

Snugly, Stylish & Warm!

By 

from Trenton, NJ

Great size in shaft. Easy to put on and matches e dry thing. Highly recommended as Nne West is my sure fit store.

  • Quality:
  • Excellent
  • Value:
  • Excellent
  • Delivery:
  • Faster Than Expected
  • Age:
  • 55 to 64

(11 of 11 customers found this review helpful)

 
4.0

Nice and Warm shoes ....but zipper doesn't remain close

By 

from Hasbrouck Heights, NJ

The product is Good . the quality is good too. Keep your feet warm . the only problem one zipper remain always open. Defect zipper.

  • Quality:
  • Good
  • Value:
  • Good
  • Age:
  • 35 to 44

(4 of 4 customers found this review helpful)

 
3.0

This zipper....

By 

from Little rock AR

As this was a Christmas gift, I did not read the reviews until after I got the boots... The zipper does not stay zipped, but the shoe is super comfy. Really Nine West??

  • Quality:
  • Good
  • Value:
  • Good
  • Delivery:
  • On Time
  • Age:
  • 35 to 44

(16 of 16 customers found this review helpful)

 
3.0

Waste of a shoe

By 

from Philadelphia

This shoe caught my eye and when I came I was super happy. I put them on and was on cloud nine because they are so comfy.. BUT I must say I did read the reviews and though I still want Them.. never again. The zipper really does unzip and that's just not good. So I took them back to liberty place.

  • Quality:
  • Poor
  • Value:
  • Good
  • Delivery:
  • On Time
  • Age:
  • 35 to 44

(28 of 29 customers found this review helpful)

 
3.0

sidekik

By 

from Philadelphia

The sneakers comfortable how the zipper does not stay fastened.

  • Quality:
  • Poor
  • Value:
  • Good
  • Age:
  • 45 to 54

(3 of 3 customers found this review helpful)

 
2.0

Poor quality

By 

from Holland MI

The zipper is horrible on these boots , glad I bought them on sale would never pay the original price.
They are comfortable to wear if you can keep the zipper up.

  • Quality:
  • Poor
  • Value:
  • Poor
  • Delivery:
  • On Time
  • Age:
  • 65 or over

(3 of 3 customers found this review helpful)

 
2.0

Faulty Zipper

By 

from NJ

Such a cute shoe , got them for my daughter Christmas , but the zipper doesn't stay closed!! Very frustrating for my daughter- she's tried velcro and everything!

  • Quality:
  • Poor
  • Value:
  • Poor
  • Delivery:
  • On Time
  • Age:
  • 35 to 44

(9 of 11 customers found this review helpful)

 
2.0

So cute, but disappointed

By 

from New York City

Love these sneakers, but unfortunately I didn't read the reviews before purchasing. Alas, the zipper is a pain! I ended up replacing it for a smaller one. It's not as fancy, but at least now I can wear the shoes. This ended up costing me more $$ which means my Cyber Sale price went out the window. Why didn't 9West test the shoes first?? Now I'm going to be very skeptical about anything I see on their site....

  • Quality:
  • Good
  • Value:
  • Poor
  • Delivery:
  • On Time
  • Age:
  • I'd rather not say

(33 of 34 customers found this review helpful)

 
2.0

Zipper does not stay closed

By 

from Philadelphia, PA

These shoes look nice and are comfortable but they do not stay zipped. I'm constantly rezipping them, and they don't look good unzipped. The design (or zipper size/weight ) is not very good. I wish I could return but I've worn them twice. The second time was thinking maybe they would stay zipped if they were a little more broken in. I do not recommend.

  • Quality:
  • Good
  • Value:
  • Poor
  • Age:
  • 35 to 44

(2 of 2 customers found this review helpful)

 
1.0

The zipper!

By 

from Long Beach, NY

Loved this boot in the store so I bought the tan ones and came home and ordered the black ones online. The zipper doesn't stay up on either pair!!! I thought it was maybe just one pair so I wore the others and now I can't return either. Boohoo 9 west! Very poor quality

  • Quality:
  • Poor
  • Value:
  • Poor
  • Delivery:
  • On Time
  • Age:
  • 35 to 44

Displaying reviews 1-10

Back to top

Previous | Next »

 
 
Shipping

Nine West is only able to ship within the Continental United States, Hawaii and Alaska. Unfortunately at this time, we are not able to ship to the US Virgin Islands or other territories, Puerto Rico or Guam. We are unable to ship to PO Box or APO/DPO/military addresses.

Please note (for US shipments only):
If your order includes multiple items, they may ship from different locations, experience different travel times and will often arrive on different days.

If your order status is "Processing", we have received your order and we are locating your product. Depending upon order volume, this may take a few days. Please see below for approximate order processing times.

When your order leaves our warehouse you will be sent an email with a tracking number for your order.
Please note that it may take 24 hours before tracking information appears.

Shipping Options
5-7 business days
$5
3-5 business days
$7
2 business days
$15
Next business day
$30

5-7 business day delivery often requires the United States Postal Service (USPS) to make the final delivery. If USPS delivery is not an option for you, please select another delivery method.

Shipments will be processed the same day that the order is placed if credit card authorization is approved and it is received and authorized by noon EST.

Orders placed on a Saturday, Sunday, after noon (EST) on Friday, or on a holiday will begin processing on the next business day.

Deliveries are made Monday through Friday (except holidays).

Express deliveries must have signature for release.

Gift certificates are shipped separately and should arrive within 5-7 business days. If you need to express ship a gift certificate, please contact Customer Service.

Taxes will be calculated once your shipping information is entered in checkout.